Jak wesprzeć potencjał pozycjonerski internetowego sklepu? Samo oprogramowanie powinni zoptymalizować jego twórcy. Jednak dysponując gotowym e-sklepem, to my będziemy systematycznie uzupełniać treść na stronie.
To pierwszy krok do rozpoczęcia prac nad skutecznym optymalizowaniem sklepu pod pozycjonowanie. Możemy zrobić naprawdę dużo, by na naszą witrynę częściej trafiali potencjalni klienci. Podstawowym warunkiem dobrej jakości kontentu jest indywidualne tworzenie opisów. Przy czym nie chodzi o to, aby były one bardzo długie. Przede wszystkim – oprócz nazwy towaru liczą się parametry. W przypadku niektórych produktów jest to oczywiste, np. narzędzia, sprzęt AGD. Problem zaczyna się wtedy, gdy istotne z punktu widzenia konsumenta cechy produktów wydają się sprzedawcy abstrakcyjne. Stąd tak ważne jest rozpoznanie potrzeb naszej grupy docelowej. Jeśli sprzedajemy odzież, zastanówmy się, jakie cechy produktów mogą okazać się dla użytkowników decydujące, np. faktura materiału, skład lub inne właściwości.
Ręczne definiowanie meta tagów dla grup towarowych i promocji
Przyjrzyjmy się, jak to wygląda w najnowszym AptusShopie. Administrator, jeśli nie zadowolą go automatycznie generowane przez system opisy wspierające SEO, może wprowadzić je ręcznie. Stosując odpowiednie frazy spowodujemy, że witrynę łatwiej odnajdą użytkownicy zainteresowani konkretną promocją lub grupą towarów. Rozszerzenie ilości kluczowych sformułowań odnoszących się do asortymentu to większa szansa, że konsumenci odwiedzą nasz e-sklep.
Wygodna edycja meta tagów w dowolnym edytorze
Jak wygląda wprowadzanie takich opisów? Wydaje się, że dokonywanie zmian w poszczególnych grupach byłoby dość pracochłonne. Z tego powodu istnieje opcja pozwalająca na łatwe wyeksportowanie danych do pliku CSV, pobranie danych do arkusza kalkulacyjnego, a następnie, po wprowadzeniu opisów ich import do sklepu.
Przyjazne linki w zdjęciach
Aby jeszcze lepiej zoptymalizować sklep pod wyszukiwarki, trzeba zadbać też o adekwatne nazwy plików ze zdjęciami. Od dawna mówi się o tym, że nazwy zdjęć powinny pasować do nazw towarów. W AptusShopie system automatycznie tworzy tytuły zdjęć, w zależności od tego do jakiego produktu zostały przypisane.
Pozycjonowanie sklepów internetowych nie kończy się oczywiście na SEO. Jednak, jeśli nie zadbamy o optymalizację, osiągnięcie dobrej pozycji będzie trudne i kosztowne.
Urszula Witkowska