Google Zakupy – nowy system reklamowy

W dużym skrócie – Google ogłosiło uruchomienie nowego projektu Google Zakupy. Od dziś w popularnej wyszukiwarce są wyświetlane oferty ze sklepów internetowych wraz z opisem, ceną i zdjęciem produktu. Co sądzicie o nowej porównywarce cen? Ma szanse zagrozić innym portalom – Nokautowi, Ceneo, a może nawet Allegro?

 

Nowa forma reklamowa od Googla, czyli Google Zakupy już w Polsce.

Od dzisiaj w popularnej wyszukiwarce, po wpisaniu odpowiedniego hasła, w wynikach wyszukiwania pojawi się oferta sklepów internetowych wraz z opisem, ceną i zdjęciem proponowanego produktu. Google poinformowało o starcie nowej usługi e-commerce w ośmiu krajach. Google Zakupy, oprócz Polski, pojawiły się w Austrii, Belgii, Danii, Meksyku, Norwegii, Szwecji oraz Turcji. Samą usługę można porównać do powszechnych porównywarek cenowych, takich jak Nokaut, Ceneo lub Skąpiec. Oferty sklepów pojawiają się po prawej stronie w osobnej ramce nad linkami sponsorowanymi. Dzięki swojej usłudze Google skraca naszą ścieżkę zakupową ukazując konkretne produkty na pierwszej stronie swojej wyszukiwarki. Nie będziemy musieli używać żadnych pośredniczących portali, gdyż możemy od razu zostać przeniesieni do strony sklepu. Aby móc korzystać z Google Zakupy sprzedawca musi posiadać konto w programie Google AdWords oraz Google Merchant Center. Sklepy, których oferty znajdą się na stronie wyszukiwarki bez wątpienia mogą liczyć na zwiększony ruch internautów na swoich portalach. Google Zakupy to bez wątpienia kolejna próba zatrzymania użytkowników na stronie wyszukiwarki. A co na to inne porównywarki cen? Czy stracą na znaczeniu, czy zdołają się obronić?

No i krótki filmik informacyjny:

Więcej informacji o samej usłudze znajdziecie na stronie Google Zakupy:
http://www.google.com/intl/pl_pl/ads/shopping/getstarted.html

 

Jesteś zainteresowany tego typu promocją swojego biznesu? Odezwij się do nas. Chętnie pomożemy 🙂

Google Zakupy

Google Zakupy

Autor: Bartosz Konieczny