Czy Google kara strony bez wersji mobilnej?

Z pewnością część z Was, która ma podpiętą swoją witrynę do Narzędzi dla Webmasterów Google, otrzymała intrygującego maila zatytułowanego „Napraw problemy z obsługą witryny http://twojawitryna.pl/ na urządzeniach mobilnych”. Co to oznacza w praktyce?

Jak pokazują wszelkie statystyki, ruch internetowy bardzo mocno przesuwa się w stronę urządzań mobilnych. Coraz częściej przeglądamy internet w smartfonach i tabletach. W związku z tym, Google dbając o doznania użytkowników, chce w swoich wynikach wyszukiwania dostarczać materiały które rzeczywiście będą użyteczne – nie tylko pod względem merytorycznym, ale również funkcjonalnym. Z pewnością zdarzyło Wam się nie raz przeglądać witrynę niedostosowaną do urządzeń mobilnych. Nie jest to nic przyjemnego. Poruszanie się po takiej stronie internetowej jest wręcz katorgą. Słusznie więc Google obniża ranking stron nie dostosowanych do mobilnych urządzeń.

Czy w wyniku nie posiadania mobilnej wersji strony ucierpią również nasze pozycje w wynikach wyszukiwania na desktopie?

Najprawdopodobniej nie. Google jest na tyle inteligentne że potrafi dostosować wyniki wyszukiwania w zależności od urządzenia którym się obecnie posługujemy. Pamiętajmy jednak że niejednokrotnie ruch na niektórych witrynach zaczyna sięgać blisko 50% całego ruchu. Szkoda więc tracić użytkowników, którzy mogą odwiedzić naszą stronę z ‚mobaila’.

 

Możliwość komentowania jest wyłączona.